19 februari 2011

Nationale complimentendag, nu vast oefenen

Elk jaar op 1 maart is het nationale complimentendag. Je kan wachten tot 1 maart maar je kan ook alvast een beetje gaan oefenen. Ik neem het me elk jaar weer voor: minder cynisch zijn en als iets goed gaat, je bent blij met iemand, zeg het dan ook eens.

Vandaag gingen de complimenten naar de cassiere, ik had iets gekocht en het was 2 halen, 1 betalen maar dat had ik niet gezien, ik loop wel vaker als een blind paard door de supermarkt met mijn boodschappenkar.
Ik stond al klaar met mijn pin-pas in de aanslag maar de cassiere maakte me even attent op de speciale aanbieding: of ik misschien nog zo'n pakje wilde, hij was tenslotte gratis. Maar natuurlijk wil ik dat, ik ben gek op gratis boodschappen!

Mooi moment om mijn goede voornemen tot uitvoer te brengen "ah, stom van me ik had die aanbieding helemaal niet gezien, bedankt voor de tip!" Zo simpel en ook gratis trouwens. Gewoon even zeggen dat je blij bent met iemand. Ik blij met gratis pakje, zij ook een tevreden glimlach op haar gezicht... zo simpel. Iedereen heeft een schouder die af en toe wel een schouderklopje kan gebruiken. Zelf ben je toch ook blij als je een complimentje krijgt?

Laten we met z'n allen vast gaan oefenen voor 1 maart, dat maakt het leven een stuk aangenamer.

Meer weten over de nationale complimentendag?

2 opmerkingen:

  1. Wat een sympathiek voorbeeld. Inderdaad! Zo éénvoudig kan het zijn. Hoop dat velen deze blog zullen lezen en er voor, tijdens & na 1 maart een voorbeeld aan zullen nemen.

    Met vriendelijke groeten,
    Hans Poortvliet, intitiator Nationale Complimentendag & World Compliment Day

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hans,
    Bedankt voor je reactie en nog veel meer bedankt voor je initiatief

    BeantwoordenVerwijderen